fredag 20 mars 2009

Marknads & souvenirintäkter Stockholm 2003-2008

tabellen visar intäkter (msek) från "marknad" plus souvenirer. Källa: Årsredovisningar Hammarby Fotboll (2003 - 2008). Totala intäkter i bolagen Djurgården Fotboll Försäljning AB (2006 - 2008) samt Djurgården Marknad AB (2003-2005)*. Årsredovisning AIK Fotboll AB (2003-2008), The Terrace exkluderat.

-------------------------------------------------------
* Fram till 2005 låg rättigheterna för försäljningen av marknadsrelaterade intäkter i Djurgården Marknad AB. Efter en omorganisation överläts dessa från 2006 till Djurgården Fotboll Försäljning AB.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går derbybutiken?

Felix sa...

StockholmsDerby AB [...] genererade 2008 en vinst på 128 KSEK (532). (AIK Fotboll AB:s verksamhetsberättelse)

Adam sa...

http://www.fotbolldirekt.se/nye-sefbasen-vill-minska-antalet-lag-i-allsvenskan

Bra val av SFSU...

"En utökning till 33 omgångar skulle samtidigt innebära fler derbymatcher och större inkomster till berörda föreningar."

Inga problem med matten där inte..

Anonym sa...

Det där tre-match-systemet känns ju ganska kalleanka. Det är liksom det slutliga beviset för att fotboll inte längre är sport, utan "businees".

Trist.

/Flugan på väggen

OH sa...

12 klubbar är ju ett sett att försöka nå elitism samt öka "barriers of entry" för klubbarna under allsvenskan.

12 klubbar som delar på merparten av TV intäkterna får givetvis mer per klubb än 16 klubbar som ska dela på kakan. Blir ju likadant med talangkoncentrationen.

Tre-match-systemet innebär dessutom att vissa lag gynnas med en xtra hemmamatch. Lite tveksamt.