AEG förvärvar sport- och nöjesmarknadsagenturen The Bonham Group Europe som nu kommer och införlivas i ett ny division inom koncernen, AEG Sponsorship.
AEG uppger att den nya divisionen kommer fortsätta utveckla den tidigare kärnverksamheten, marknadsbevakning, utveckling av sponsorskap, försäljning samt förhandling men även arbete med AEGs nya verksamheter runt om i Europa samt sponsring samt maknadsföring kring olika AEG Live arrangemang.
The Bonham Group är bland annat ledande på försäljning av namnrättigheter vilket kommer vara en betydande del av AEG Sponsorships portfölj.
Paul Samuels, VD för The Bonham Group Europe kommer vara direktör för den nya divisionen. Paul har tidigare jobbat med projektutveckling för bla O2 UK, O2 Ireland, Manchester City FC, Arsenal FC, Blackburn FC mm.
AEG växer med andra ord kraftigt på den europeiska marknaden. Kommer Hammarby Fotboll kunna dra nytta av denna utökning av AEG nätverket? Spetskompetensen är relevant inom både affärsutvecklingen samt arenafrågan. Finns det mervärden som går och hitta och där IMG vs IFK Göteborg samt Malmö FF inte riktigt lyckades med?
Läs mer om förväret här...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar